miércoles, 27 de abril de 2011

כותרות של ישו


כותרות של ישו
ב מעשי. 3.20s הם המייצגים את ישו בתור אחד אשר תוכנן להופיע המשיח בסוף הזמן. על זה מצבי הבסיס (בעיקר פ האן) Christology של הכנסייה הקדומה היה קשור לעתיד הקרוב של ישו, וכי כותרים שונים של בן האדם, ישו, לורד שימשו במקור כדי לציין את הפונקציה זה היה בסוף הזמנים, ורק מאוחר יותר (אבל בתוך התקופה הזאת מראש ספרותית) יש להבין כי ברצונכם המשיח האדון בסוף זה היה ישו לורד מכוח תחייתו ואת התרוממות הרוח (אשר התחייה התעלות אישר עמדה שזה שלך). תיאוריה זו אין אימות. מעשי. 3.20s יכול רק אומר שהוא היה הוסמך המשיח יחזרו בסוף הזמן. ישו הוא המשיח מונה לתפקיד בעתיד אבל זה המשיח. אין ספק שזה היה רק ​​בגלל תחיית המתים, ומה שהיא התכוונה על בדמותו של ישו, הכנסייה מוקדם יכול לצפות בביטחון זמן העתיד של parousia שלו כמו בן האדם. כתוצאה מכך, היה זה מותו ותחייתו שקבע את המשמעות של ישו, את המסר הנוצרי, כנקודת המבט של פול, היה מכוון אך ורק כלפי "ישו הצלוב" (1 קור 1.23, 2.5).
את התואר השני על מעשי. 2.36 הוא האדון. דרך התחייה אלוהים הוכיח כי ישוע אכן היה אלוהים, ולכן הכנסייה המוקדמת היתה להחיל את המילים של תהילים 110.1: "ויאמר יהוה אל אדוני, שב לימיני עד שאני עושה אויביך הדום הרגליים שלך "(מעשי השליחים 2.34s). ישו עצמו היה בשימוש כבר טקסט זה כאשר לימד כי המשיח היה יהוה דוד (מארק 12.36), כמו גם תגובתו הכהן הגדול במהלך המשפט (מארק 14.62). עכשיו, אם ישוע היה אלוהים, התוצאה ההגיונית היתה כי המשימה של הכנסייה מוקדם כדי לגרום לאנשים לזהות את המיקום שלהם. ממיר חדש הפך חברי הכנסייה להכיר בישוע האדון: "... אם אתה בפיך שישוע הוא האדון ותאמין בלבבך אשר האלוהים העירו מן המתים, ונתתה להינצל" (Rom. 10.9; CF 1. קור 12.3). אנחנו רואים את החשיבות של וידוי זה פיל. 2.11, הקטע שבו שיאו של המטרה של אלוהים, כי כל הבריאה היא כדי לזהות את ישוע המשיח בתור האדון. זה עלול להיות פתק במחלוקת במשפט זה, שכן הוא מנוגד ישו עם "ג 'נטלמנים" אחרים המוכרים על ידי חסידי שלהם בעולם ההלניסטי. דרך אגב, כי היהודים מכירים רק אחד אלוהים ואלוהים, אבל פולחן פגאני "אלים רבים רבים האדונים", ואילו הנוצרים, בינתיים, הודה "... רק אלוהים אחד, האב ... ואחד האדון ישוע המשיח" (1 Cor 8.6). הרומית נושאים עצר גם את הקיסר כמו לורד (דומינוס), ו הקיסרים רצופים דרש נאמנות מוחלטת כל הזמן, זה הוביל לסכסוכים רציניים מצפון לנוצרים בתקופות מאוחרות יותר.
אלמנט חשוב לבדיקת השימוש הנוצרית המוקדמת של הכותרת של ישו היא זרוע השימור של המשפט. ב קור 1 16.22: ". Maranatha" * זהו שילוב של שתי מילים שפירושה "אדוננו, בוא", או "אדוננו בא / יבוא." המומחים לא מסכימים, אם זה היה במקור תפילה זה התקיים ביאתו השנייה של ישו כמו לורד (ראה האב 22.20) או הבטחה במובן זה שלו היה בא על ידו (ראה פיל. 4.5). העובדה שהוא השתמר הביטוי בזרוע. grecoparlante מציין כנסייה ששימשה במקור בכנסייה כי דיברו ארמית, E. ד כי סביר להניח כי מקורם בימיה הראשונים של הכנסייה פלסטין. אלמנטים לאחרונה שהתגלו בקומראן סייעו לאשר את האפשרות הנ"ל התרחשה, אמנם, ב ארמית מדבר (JA Fitzmyer, NTS 20, 1973-1974, עמ '386-391).
הביטוי האחרון כדי להיחשב בסעיף זה הוא בן האלוהים. סביר מאוד להניח כי היא מוכרת יחסים מיוחדים עם הטפה של פול, זה משמעותי כי מעשי. 9.20 מספרת את התואר עם ההטפה שלו, שמופיע רק פעם אחת במקום אחר מעשי, כלומר בציטוט מתוך תהילים 2.7 בדרשה של פול באנטיוכיה של Pisidia (מעשי השליחים 13.33). הנה פול מחיל את ההבטחה "אתה הבן שלי, היום יש לי שהוליד את התחייה, הנחשבת תחילת החיים החדשים של ישו. עם זאת, המחשבה היא כי ישו היה בן האלוהים היה קם מן המתים, אך משום שהוא בנו, הרים את אלוהים אותו מן המתים (ראה חוכמה 2.18). המחשבה חוזרת באותו Ro. 1.3s, הנחשב בדרך כלל נוסחה מראש פאולין. כתוב כאן כי ישו היה הכריז בנו של אלוהים עם הכוח ידי תחייתו מן המתים. ב 1 THES. 1.9s שוב מתייחס Sonship שלו עם תחיית המתים, אשר מהווה את הבסיס עבור בתקווה parousia שלו.
נראה כי שני אלמנטים קשורים בתואר "בן" בתקופה מוקדמת זו. האחד הוא המושג של preexistence של הבן, מספר הטקסטים מדברים על אלוהים שלח את בנו (ג 'ון 3.17; Ro 8.3;... גל 4.4s, 1 יוחנן 4.9s, 14), וברור להניח כי הבן בא לארץ מחיק של האב. קו המחשבה הזה הוא ביטוי מאוד מפורש, מבלי להגיע להשתמש במונח "הבן" של המזמור מראש פאולין של פיל. 2.6-11 (ר 'עמ' מרטין, קריסטי כרמן, 1967). כאן אנו מציגים ישו כדמות אלוהית, יש את התמונה של אלוהים הוא שווה לאלוהים, ששינו הקיום השמימי שלו אנושית האדמה בענווה. למרות המזמור מדבר על "רוקן" כך שינה את הדרך של אלוהים עבור שפחה, את העובדה פול נחשב ישו בנו של אלוהים במהלך חייו ואת מותו עולה כי פירש את המזמור אומר שהוא עזב בהתגלמותו הטבע האלוהי שלו. במקום "רוקן את עצמו לוקח את הטופס של עובד ... וגם זה היה כרוך בהכרח הליקוי תהילתו כתמונה האלוהי, כך שזה יכול לבוא בשר אדם, כמו דמותו של אלוהים בהתגלמותו" (RP מרטין, עמ '194).
האלמנט השני קשור לכותרת של הבן היא שאלוהים נתן לו לסבול ולמות (Rom. 4.25, 8.32, גל. 2.20, CF. יוחנן. 3.16). אולי יש כאן מערכת יחסים עם דוגמא בתנ"ך של אברהם שהיה מוכן לוותר על יצחק בנו כדי להוכיח את אמונתו ואת הציות (בראשית 22.12, 16). אלוהים לא חסך את בנו יחידו, אלא נתן אותו חופשי כדי לטהר אותנו מכל חטא. גדולתו באה לידי האלוהי להקריב אפילו יותר עם השימוש בתואר "בן."
לא ניתן לקבוע בוודאות באיזה שלב הוא התחיל להשפיע על החשיבה של מסורת הכנסייה Christological של לידת הבתולה של ישו. מה הן סיפורי לידה עולה כי נסיבות הולדתו של ישו נשאר מושתק (ראה הר 1.19;. Lc 2.19, 51), ולאחר כמה אינדיקציות יש לנו מסורת כי השפיע על הכנסייה לפני שהוא ביטוי לתת את הבשורות. בסיפורים הן מציגה ישו בנו של אלוהים (הר 2.15; Lc 1.32, 35.), שלידתו של מרי היה עקב השפעה של רוח הקודש היא מצבו בתור בנו של אלוהים, כי אתה זכאי תפקידו ופועלו של המשיח (לוקס 1.32s). יתר על כן, כמו הבן של אלוהים יתמנה עמנואל, אלוהים איתנו ", הנוכחות שלו על פני האדמה פירושו את נוכחותו של אלוהים עצמו. אף אחד עוסק סיפורים עם השאלה של הקשר בין התפיסה של ישו על ידי רוח, ואת זהות עם הבן preexistent של אלוהים, אלא רק כדי לבטא את האופן שבו בנה של מרי נולד כבנו של אלוהים .
ג. השתמש פאולין כותרים christological
בסעיף הקודם ראינו כי כבר נכתבו כבר לפני אותיות של פול נקט צעדים חיוניים להיווצרות של אוצר המילים Christological של הכנסייה. פול משתמש קיים אוצר המילים, ואת מניחה כי הקוראים הנוצרים שלו הם מוכרים בדרך כלל עם הטרמינולוגיה בה. כתוצאה מכך, מעט ניתן לומר על השימוש של תעודות אשר הייחודי של פול. זה יכול בהחלט להיות שהוא היה קשר הדוק עם הקמתה של התיאולוגיה של הכנסייה הקדומה, ואת כבר עשה תרומה משלה כדי להגדיר את המונחים הקשורים לחשיבה Christological לפני כתיבת האיגרות שלו. לכן, בניגוד מודע כדי להציג את אומץ על ידי ר Bultmann (תיאולוגיה של הברית החדשה, 1, 1952, ch (ים). 3), ל ' Goppelt כראוי מסרבת לדון "kerygma של הכנסייה ההלניסטית מאשר פול" כי זה רק מוביל "הפשטות הלא היסטורי", תוך הכרה כי ישנם זרמים רבים של מחשבה בתוך הכנסייה המוקדמת, הוא מעדיף לדבר על תיאולוגיה של פול לאור המסורות שקיבלת לבין מצבים שהתרחש (Theologie des Neuen בברית, 2, 1976, עמ '360s).
שני הכותרים שאנחנו יכולים לצפות למצוא את האיגרות של פאולוס הם בהיעדרם או שנדיר למצוא. המשרת פול לא מעסיקה כ ישו, ומשתמש נושאים בתואר רק כאשר מתייחסים חומרים מסורתיים. עם זאת, הוא רואה את עצמו ואת חבריו כעבדים של אלוהים (doulos), ופעם אנחנו יכולים לדבר על ישו כשר (diakonos, Ro 15.8;.. CF ° VM) עבור המילה (כלומר היהודים) . הוא גם סבור כי את תפקיד המשרתת מתקיים העד מיסיונרית של הכנסייה (Rom. 10.16;. 15.21, CF מעשי 13.47.).
פול לעיתים רחוקות משתמשת ישו שם לבד (בערך 16 פעמים), אבל הוא נפוץ בהחלט שילובים. חצי מהם מופיעים 2 קור 2.10-14 ו 1 THES. 4.14, קטעים שבהם פול רואה איך המוות חזר ותחייתו של ישוע בחייהם של המאמינים. אחרת משמש בעיקר את השם "ישוע" כאשר מנתחים את כותרות אחרות, כי ההכרזה ביחס לאדם אשר נשא (1 קור 12.3; CF 2 קור 11.4;. פיל 2.10.).
עבור פול, ישו הפך את ייעודו העיקרי של ישו. המסר שלו היה "הבשורה של ישו" (למשל גל. 1.7), ולאחר מחקר של מקרים בהם נראה "ישו" מספק תיאולוגיה תמונה פאולין (ראה טיפול מעולה של וו Grundmann, TDNT 9, עמ '543-551). חל השימושים המסורתיים של הכותרת במיוחד לגבי מותו ותחייתו של ישו, אלא גם להשתמש בדרכים רבות אחרות. פאולין בבירור אלמנט מופיע השימוש בביטוי "במשיח", שבו מתואר כגורם מכריע הקובע את החיים של המאמין (JKS ריד, החיים שלנו במשיח, 1963, ch (ים). 1) . משמעות הדבר היא כי הביטוי אינו מתייחס איחוד מיסטי עם דמות שמימית, אלא העובדות ההיסטוריות של הצליבה והתחייה כי מצבו קיומנו. לכן יש הצדקה "של ישו" (Gal. 2.17), כריסטיאן זה הוא "איש אלוהים" (2 Cor 12.2), כנסיות הם "במשיח" (Gal. 1.22, גר. ) העד הנוצרי מתקיים "במשיח" (1 Cor 4.15;. פיל 1.13, גר ', 2 קור 2.17).. בכל עת החיים הנוצרי נקבע על פי המצב החדש שמייצר את העובדה של ישו.
פול מרבה להשתמש בשילוב "ישו הנוצרי", ככותרת. לפעמים הרכיבים בסדר הפוך, "ישו הנוצרי", אך לא מצא הסבר מניח את הדעת על וריאציה של הסדר של המילים, מסיבות דקדוקיות שאולי תרמה וריאציה זו, על אף שהוא כבר הציע, כאשר הראשון טוען זה או אחר, רצה פול להדגיש את האדם ישו או שמים קודמות. בכל מקרה, נראה כי אין הבדל בשימוש של מתחם את הכותרת "ישו" לבדו, אלא שהוא היה חש כי המתחם הכותרת היה תקיף יותר מלכותי.
השימוש לורד פול הוא בעיקרו זהה הכנסייה מראש פאולין. אין צורך להפעיל כאן בדרך מיוחדת, את ההשפעה של הדתות פגאני להסביר את תכונות בולטות של השימוש פאולין. יותר ויותר הוכח כי תזה זו, יחד עם הטענה כי רוב התיאולוגיה של פול היה נגזר העברה של רעיונות פגאניים במקור הנצרות, היא מיותרת בר קיימא (א 'Cullmann, אופ. Cit., Ch (s). 7). דרך אגב, כי הנוצרים הכירו בישו אלוהים היה להגדיר באופן מדויק יותר את מה שהם התכוונו לפי פופולריות זה בניגוד הפולחן האלילי של אדונים אחרים (1 קור 8.6), אבל זה לא כמו לומר כי השימוש הנוצרי נגזר הפגאני.
מאז ההודאה של ישו כמו לורד היה סימן של נוצרי, ומן הזמן הזה נוצרים לא היה אלוהים אחרים, היה זה אך טבעי פול לדבר פשוט של "לורד" כאשר רצה להפנות ישו. נכון בכותרת זהה היה בשימוש התייחסות לאלוהים האב, וכי הדבר עלול להוביל העמימות חלק כמו האדם הנוגע בדבר, E. ד אלוהים או ישו (זה מה שקורה מעשי. בעיקר, JC אוניל, SJT 8, 1955, עמ '155-174), באופן כללי, עם זאת, פול משתמש "לורד" עבור פגישות אלוהים באופן כמעט בלעדי על AT כך קיימת סכנה קטנה של בלבול המתרחשים.
אם הכותרת "ישו" רכשו את הקונוטציה של "סלבדור", את "אלוהים" מבטא למעשה את עמדת הנעלה של ישו ואת ממשלתו על היקום, ובמיוחד, המאמינים המקבלים את כבודו שלו. הוא משמש גם ובעיקר כאשר הוא מביע את האחריות של הנוצרים לציית ישו (למשל Ro. 12.11, 1 ושות 4.4s). אבל פול גם משמש לעתים קרובות את ישו עלי אדמות (1 קור 9.5), בעיקר תוך התייחסות מה שנודע בשם "סעודת האדון" (1 Cor 10.21; 11.23, 26s), וגם כאשר הקשורים להוראות שניתנו על ידי ישו עלי אדמות (1 קור 7.10, 25; 9.14; וכו '). באופן לא מפתיע, זה שינה את הנוסחה "במשיח" על ידי "בשנת ה '" כאשר היא מתרחשת בהקשר של ההטפות ופקודות (Eph. 6.1; פיל 4.2, אל"מ 4.17, וכו'.). עם זאת, השימוש בשתי אליפויות נזיל למדי, ולפעמים פול משתמש אחד מהם במקומות שקיווינו להשתמש אחרים.
כותרות כוללים תרכובות הכותרת של ה 'הם תכופים למדי פול, וברור שהיא עושה כדי לרומם את האדם שנקבע כך. הוידוי הנוצרית המוקדמת "ישו / ישוע הוא האדון" הוא הבסיס "האדון ישוע / ישו" (2 Cor 4.5), ואת פול לעתים קרובות מדבר על אדוננו, ובכך המדגישה את הצורך של מערכת יחסים אישית עם ישו, דאגה של ישו עבור האנשים שלו. אנו מוצאים את הנוסחה של ברכות המקדים את האותיות של פול, המתייחס "אלוהים אבינו והאדון ישוע המשיח" כמקור משותפת של הברכה הרוחנית. וו Grundmann (TDNT 9, עמ '554) הציע כי מאחורי נוסחה זו היא הביטוי "אלוהים" (סמנכ"ל · "אלוהים אלוהים") של AT, אשר הפך פולחן נוצרי "אלוהים האב" ואת הביטוי מתואמת "האדון ישוע המשיח" כדי לציין אדם שיש לו ישוע בתור האדון שלך גם יש אלוהים כמו אבא. תקינות או אי תקינות של ההסבר הזה, הוא מודע שתי עובדות. אחת היא, כי כאן הוא לשים את אבא ואת ישוע השווי ב טבעי לחלוטין באופן מציין שוויון של העמדה, דרך אגב הם שמרו תמיד בקפידה על כפיפותם של ישו אל האב (1 קור 15.28, פיל. 2.11 ), אך מעולם לא הניח אדם אחר עם אבא בדרך זו. העובדה השנייה היא להשתמש בתנ"ך של "לורד" ככותרת עבור אלוהים ללא ספק השפיעה על השימוש הנוצרית. זה ברור פיל. 2.10s, אשר מאמצת את השפה של ישעיהו 45.22-25 ולהחיל מה ישוע אמר על אלוהים שם. באופן דומה, רום. 10.9, 13 מוחל על ישו ציטוט מפי Jl 2.32 על העלאת שמו של האל (יהוה אד.) בשום פנים ייחודית פול זה להשתמש (ראה יוחנן 12.38, תרגום 1.10;... 1 פ 3.14s, ג 'אד 24s, הכומר 17.14, 19.16). כאשר, סוף סוף, פול מתייחס "יום של לורד," אין ספק מתייחס כאן, ולא יהוה, אבל ישו (1 קור 1.8; 2 קור 1.14).
אם היינו יכולים להיות מונחה על ידי הסטטיסטיקה, נראה כי בנו של אלוהים (אשר מופיע 15 פעמים) היה הרבה פחות חשוב עבור פול כי האדון, אשר הוא לפחות עשר פעמים בתדירות גבוהה יותר בכתביו. עם זאת, כפי הפגינו M. Hengel (. בנו של אלוהים, 1976, ch (ים) 3), פול משתמש בתואר הזה למען ישו כשהוא מסכם את תוכנו של הבשורה שלו (Rom. 1:3-4, 9; גל 1.15s), ו נוטה להיות שמורות עבור דוחות חשוב. לעיל השתמשנו, במיוחד כאשר שאלת הקשר בין אלוהים לבין ישוע לוקח המחשבה שלו, כאמור, כאשר מדובר בדוחות המסורתית היו כי אלוהים שלח את בנו קיים לפני העולם, ונמסר מתה בשבילנו. במיוחד מדגישה את העובדה כי היא דרך העבודה של הבן אנחנו יכולים להיות מאומץ כמו ילדים של אלוהים (Rom. 8.29;. גל 4.4-6).
בהקשר זה פול משתמשת בביטויים נוספים מספר. מתאר את ישו כדמות * של האל הבלתי נראה (אל"מ 1.15;. CF 2 קור 4.4), הוא בכור הבריאה כולה (Rom. 8.29; אל"מ 1.15-18), ו (הבן) אהובה אלוהים (Eph. 1.6). עם זאת, במונחים אלה יש להתייחס דווקא התיאורים של ישו כמו כותרות. כנ"ל לגבי מילים או משפטים אחרים המתארים תכונות שונות של ישו, עמ ' למשל. * ראש (Eph. 1.22), ואף סלבדור (Eph. 5.23, פיל. 3.20).
זה לטעון כי פול הוחל ישו הכותרת של אלוהים. זה גם פרשנות מפוקפקת של רום. 9.5 (ראו ° nbe ואת סמנכ"ל מ"ג °), אבל כנראה שאנחנו להבין את הטקסט כפי דוקסולוג 'י כדי המשיח כמו אלוהים (BM מצגר, ב ב Lindars אס סמולי (עורכים), ישו ורוח בברית החדשה, 1973, עמ '95-112). באותה מידה משמעי הוא 2 Thess. 1.12 (ראה ° CI, BA °).
כשהגענו האיגרות פסטורלי מתחיל לדהות את המגוון העשיר של כותרים המאפיינת את האותיות הראשונות פאולין. לא בשימוש כבר בכלל בן האלוהים ישוע המשיח לא משמשים באופן עצמאי (למעט ב 1 טים. 5.11) אבל רק השילוב, בדרך כלל את הסדר ישו. עם זאת, כפי הכותרת לורד משמש באופן עצמאי בשילובים. בכמה מקרים אנחנו כנראה דוגמאות של הצהרות רשמיות של אמונה, מתבטא בסגנון מכובד המבוסס על החומר המסורתי (1 טים. 1.15, 2.5s, 6.13, 2 טים. 1.9s, 2.8, דופקים. 2.11-14, 3.6) . אין ספק, במקרים אלו ניתנת ישו הכותרת של אלוהים (טיטוס 2.13), ואת מניות הכותרת של גואל אלוהים (2 טים 1.10;. דופקים 1.4, 2.13;. 3.6).
IV. הכותרות של ישו בספרות Joanina
כותרות חואן שימוש דומים לאלה של הבשורות האחרות. האינטרס של הבשורה הזו מתמקדת בפעילויות של ישו האדם האנושי, ואת ישו עשה את הדרך בה הוא משמש רק כמה פעמים כאשר מטיף אמר את מלוא המשמעות של ישו ותחייתו מן פוסט (ג 'ון 1.17; 17.3 , את הקטע האחרון מבוטא מנקודת המבט של מי שיש לו "סיימו את העבודה" כמו אבא הורה לו.) למרות המונח משמש לעתים קרובות לכתובת vocative האדון ישוע, הוא משמש מעט בחלק לספר להתייחס אליו (רק יוחנן. 4.1, 6.23, 11.2) עד לאחר תחיית המתים, עובדה מבססת את מעמדה החדש של ישו. עם זאת, ניכר כי ישוע עצמו תיאר את עמדתו כמו "מאסטרו" ו "האדון" (Jn. 13.13s, 16, 15.15, 20), אשר יכול לתת פקודות לעבדים שלו, אך סבור תלמידיו כידידים כי העבדות.
אחד הנושאים המרכזיים חואן היא האם ישו הוא המשיח של תקוות של יהודים ושומרונים, מטרת הבשורה היא להעביר את האמונה שאכן זהו (ג 'ון 20.31). למרות השימוש המוגבל שלה בבשורות האחרות, ג 'ון מתוודה ישו כמשיח (ג' ון 1.41, 4.29, 11.27), אבל זה מעניין לציין כי המילה לא מופיעה על השפתיים של ישו עצמו. תיאורים אחרים של ישו ג 'ון, אשר למעשה סכום כישורים, כולל אחד (CF ג' ון 11.27, 12.13,. Mt. 11.3), הקדוש של אלוהים (ג 'ון 6.69, CF. מר 1.24), אל סלבדור ( יוחנן. 4.42), שה 'ון (אלוהים 1.29, 36), הנביא. (ג 'ון 6.14, 7.40), ואת מלך ישראל (Jn. 1.49, 12.13, 18.33-38, 19.3, 14-22). כמה כותרות אלו מופיעות גם בבשורות סינופטיות.
התכונה מינוי שישוע משתמש עבור עצמו, בן האדם, גם דמויות בהבלטה ג 'ון, אבל האלמנט החדש כאן הוא, כי הדגש הוא על המקור השמימי של בן האדם, בירידה שלו אל תוך העולם הזה, האדרת שלו הצלב ומשמעותו כמו הנותן חיים (ג 'ון 3.13, 5.27, 6.27, 53, 62, 12.23, 34, 13.31), אשר אינו בבשורות סינופטיות. אמנם זה מיותר להניח כי השפעות זרות תרמו השימוש בתואר זה ג 'ון, בשפה שונה מספיק מן הבשורות סינופטיות כדי מראים כי, למרות שג' ון אמר לבסוף מבוססת על תורתו של ישו בפועל, כדי במידה מסוימת יש שוכתב על ידי מטיף, או שכתב את המסמכים לסמוך על (אס סמולי, NTS 15, 1968-1969, עמ '278-301).
את התואר החשוב ביותר עבור ישו ג 'ון בהחלט הוא בן האלוהים. מצביע על הקשר ההדוק בין האב והבן היחיד שלו קיים (ג 'ון 3.16-18), מערכת יחסים של אהבה הדדית (ג' ון 3.35, 5.20), אשר באה לידי ביטוי על ידי האופן שבו הבן מציית האב (Jn. 5.19 ) והטיל את הפונקציות של שופט הנותן חיים (ג 'ון 5.17-30). היחסים של בן ייחודי של ישוע עם האב שנמצאים הבשורה הסינופטיים מתבטאת כאן בצורה ברורה (ג 'ון 11.41; 12.27s, 17.1). רעיונות באותו משודרים בעצם בכותרת * אייקונים (או מילה מילה) הכלול הפרולוג של הבשורה. מזוהה באופן כה הדוק עם אלוהים הלוגוס אין זה מפתיע כי ישו קיבל את התואר של האל, כפי שעולה בבירור וידוי של תומס ג 'ון. 20.28, קטע שבו את ישוע שקם לתחייה הופיע השליח יש להכיר האלוהות שלו, אלא גם סביר לתאר את ישו בתור "הבן היחיד אשר הוא אלוהים חיים איחוד הדוק עם אבא" (סמנכ"ל ° ) ב יוחנן. 1.18 (הטקסט, לעומת זאת, לא ברור).
לסיום, שימו לב כמה אלה עם "I Am" של ג 'ון החלים תיאורים כגון "טוב שפרד" לבין "אמת הגפן" ישו. לפעמים אתה רק צריך את המילים "אני" (ג 'ון 4.26; 6.20, 8.24, 28, 58, 13.19). מה שלומך המילים מהדהדות את ההצהרה של יהוה נמצא 43.10 ישעיהו, 48.12, ייתכן שנצטרך לראות אותם כסימן מוסווית של האלוהות של ישוע.
השימוש כותרים האיגרות של ג 'ון דומה הבשורה, אבל כמובן יש הבדל בין הדרך לתאר את ישו עלי אדמות את הבשורה ואת לורד עלה במכתב. זוהי עובדה מוזרה, אבל בהחלט אין שום חשיבות, כי 3 יוחנן. הוא הספר היחיד NT כי מעולם לא נקרא ישו. ב יוחנן 1. ישו הוא לעתים קרובות את הנושא של דוחות המבטאים את משמעותם כמו המשיח או הבן של אלוהים (1 יוחנן 2.22;. 4.15; 5.1, 5). למרות השאלה המוצגת כאן עשויה להיות פשוט כדי לקבוע אם אכן ישו היה המשיח של ציפייה היהודית, חוקרים בדרך כלל מסכימים כי השאלה היתה אם היה בגלגול נכון ובר קיימא של אלוהים ישו. בניגוד כנראה אלה ג 'ון נדחתה איחוד אמיתי ובר קיימא בין המשיח, או בנו של אלוהים, ישו ו (1 יוחנן. 4.2, 2 יוחנן. 7), וג' ון היה להתעקש כי ישו היה באמת באים משני מים הדם, E. ד בבית הטבילה שלו מותו. לכן, השימוש בתואר מלא "את בנו ישוע המשיח" (1 יוחנן 1.3, 3.23;. 5.20) כדי לציין את האובייקט של האמונה הנוצרית. רק בנו של אלוהים יכול להיות המושיע של העולם (1 יוחנן. 4.14). המילה אלוהים אינו האיגרות של ג 'ון.
בהתגלות ישו הפך לכוכב כפי ייעודו, כמו העברים. הכותרת ישו התיאור השלם ביותר משמשת רק כהקדמה חגיגית לספר (Rev 1.1s, 5), אבל יש ארבעה אזכורים (או) ישו או המשיח שלו (הכומר 20.4, 6, 11.15, 12.10) מראה כי המחשבה של המשיח כסוכן של אלוהים בהקמת הממשלה שלהם היה חי מאוד ג 'ון. אנו רואים את הרעיון הזה אז איך להשתמש כותרים האלוהי של המלך והאדון גם לאלוהים ישו (כומר 15.3, 17.14, 19.16). אבל ללא ספק את התואר הבולט ביותר של ישו בהתגלות הוא * למב, המשמש כאן 28 פעמים, והיא אינה מופיעה שוב במקום אחר (גר הקול משמש יוחנן 1.29, 36;... מעשי 8.32 , 1 פ 1.19 שונה.) למב משלב את התכונות הפרדוקסלית של להיהרג או שחוט (הכומר 5.6), ו באותו זמן כמו האדון ראוי הפולחן (הכומר 5.8). פתחי האוורור שלו הכעס נגד הרוע (התגלות 6.16) ומוביל את האנשים של אלוהים בקרב (הכומר 17.14), ובכל זאת, זה בדם שלך כי מעשים כקורבן על חטא (התגלות 7.14), ו היא מנצחת דרך אנשים המעונה שלה (הכומר 12.11).
V. הכותרות של ישו בשאר בברית החדשה
שאר הספרים של NT, העברים הוא אולי הבולט ביותר בשימוש של כותרים. אז, חזרה להשתמש פשוט להפנות ישו סבל והשפלה ומוות, ובכל זאת הוא היה מרומם על ידי אלוהים (מעשי השליחים 2.9, 13.12). נקרא גם פשוט האדון (Heb. 2.3; 7.14) או המשיח (מעשי השליחים 3.6, 14, וכו '). אבל אף על פי המחבר בוודאי יודע כי המשיח פירושו "משיח" (מעשי השליחים 1.9), להשתמש בו יותר כמו שם, כי צריך להיות מוסברת על ידי ניירות ערך אחרים. מתאר את ישו בתור חלוץ (° nbe) הישועה ואמונה (Heb. 2.10, 12.2), באמצעות ביטוי שאולי היה שימוש רחב ככותרת Christological (מעשי 3.15; 5.31). אבל מעל כל הדברים נחשב ישו בתור הכוהן הגדול, מציגים את עבודותיהם במונחים המתאימים לתפקיד, שנלקחו החוק בברית הישנה במערכת ההקרבה. אם המונח הזה הוא יותר תיאור מאשר הכותרת של ישו, הבן הוא מונח התואר המשמעותי כי הוא מבוסס. רק לאחר הקימה את זהותו של ישו בנו של אלוהים, נעלה מעל המלאכים משה, התמורה הסופר כדי להראות עד כמה היא כי עמדה זו מתאים לו להיות כומר מתווך גבוהה בין אלוהים לבין גברים. המחבר עושה שימוש זהיר של PS 2.7 (Heb. 1.5, 5.5) ו 110.4 להגדיר את המיקום של ישו, מדגיש את גודל דוחים את הגאולה מושגת על ידי כך מרוממת מושיע (מעשי השליחים 6.6; 10.29).
ראוי לציין, כי באוקטובר. מתייחס רק פעמיים ישו (ג 'יימס 1.1, 2.1), אבל כשהוא מדבר על בואו של האל (ג' יימס 5.7s) ללא ספק הוא חושב על ישו.
ב 1 פ חוסר השימוש של ישו כשם עצמאית, המחבר מעדיף להשתמש ישו. האדון ישוע המשיח בשימוש פעם אחת (1 פט 1.3) במשפט המסורתי. אבל לעתים קרובות מתייחס המשיח, וזה מעניין לציין כי עושה את זה בעיקר בהקשר של סבל ומוות (1 פט 1.11, 19, 2.21; 3.18, וכו '), כי ראינו מאפיין מתאריך שימוש מוקדם של הכותרת. הוא גם מדבר להתוודות המשיח בתור האדון (1 פט 3.15;. CF 2.13), אשר שוב מזכיר לנו את השימוש המקורי.
2. פדרו מתאפיין בשימוש של ישו. נתראה שם לעתים קרובות גם את הכותרת של המושיע (2 חיות מחמד 1.1, 11, 2.20, 3.2, 18), ו 2 פ 1.1 מתאר את ישו בתור "אלוהינו ומושיענו ישוע המשיח." יהודה איש קריות בדרך כלל עושה שימוש דומה. שני המחברים להעסיק את despoteμs באופן יוצא דופן, "לורד" לישו (2 חיות מחמד 2.1;. Jud 4), אולי בגלל המחשבה הבסיסית היא הגאולה של עבדים, המונח לא היה פופולרי משום שהוא הציע עריצות שרירותית.
השישי. מסקנה
תורתו החדשה על גופו של ישו אינם מוגבלים הכותרות התווה במהירות. צריך לשקול מה הוא אמר על אופי הפעילות של ישוע במהלך משרד הארציים שלו ב שלהם שמימיים חשובים באותה מידה הם סוגים של הצהרות בצורה של עבודות דת הספרותי שנוצר לבטא את משמעותו. עם זאת, אלו כותרות סיכום הרבה ללמד את הברית החדשה. המחקר יאפשר לנו לראות כיצד היא בצורת החשיבה של התלמידים כתוצאה של המגע הראשון שלהם עם ישו בחייו, חשב כי היה קבוע מאוחר בהחלטיות על ידי החוויה שהם היו בו כמו עלה אלוהים, ופיתח סוף סוף את הקורס של פעילויות אוונגליסטי שלו ההוראה שלו, הן היהודית ההלניסטית. כותרות אומרים את זה בדרכים שונות את הערך העליון של ישו בנו של אלוהים, התפקיד חיסכון שלו כמשיח ומושיע, כבוד מעמדו לורד.

No hay comentarios: